روغن فرابکر ورژن

بهترین روغن خوراکی برای مصرف روزانه

روغن فرابکر ورژن

بهترین روغن خوراکی برای مصرف روزانه

۴ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مشاوره سئو سایت(SEO) این روزها به دلایل زیادی بسیار رایج و با اهمیت شده است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که می‌دانند سئو چیست؟ و مشاور سئو چه می‌کند، اما واقعیت این است که کار بهینه سازی موتورهای جستجو که به عنوان بازاریابی ورودی نیز شناخته می‌شود. فراتر از رتبه بندی ساده گوگل است، و استراتژی سئو را به یک رویکرد واقعاً همه جانبه برای بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ تبدیل می کند.

هنگامی که طراحی وب سایت خود را به اتمام رساندید اما نیاز به آموزش سئو و بهینه سازی سایت برای بهبود آن داشتید با مراجعه به یک مشاور، آنالیز سئو خود را آغاز کنید و سایت خود را بهبود دهید. اگر دوست دارید که بدانید خدمات مشاوره سئو سایت چیست؟ تا انتهای این مقاله همراه سئوسوین باشید.

مشاوره سئو سایت چیست؟آژانس دیجیتال مارکتینگ منظم

معمولاً “مشاور” از هر نوع متخصص در یک موضوع خاص است و افراد یا شرکتهایی که به آنها نیاز دارند، مشاوره می‌دهند. بنابراین از این نظر مشاور سئو تفاوتی ندارد. آنها یک متخصص در بهینه سازی موتورهای جستجو هستند و از طرف مشاغل و صاحبان سایتها دستمزد می گیرند تا در مورد نحوه کسب رتبه های بالاتر، ترافیک هدفمندتر و در نهایت سود بیشتر برای وب سایت خود به آنها مشاوره سئو سایت می‌دهند.

این کار به برنامه ریزی ، استراتژی، خلاقیت و اجرا نیاز دارد. اما وظایف آنها چیست و هنگام انتخاب متخصص سئو بعدی خود باید به چه نکاتی توجه کنید؟

مشاوره سئو سایت چه می کند؟

وظیفه یک مشاوره سئو سایت این است که از بهترین شیوه های SEO برای افزایش ترافیک وب سایت که از موتورهای جستجو مانند Google و Bing دریافت می کنید، استفاده کند. هنگامی که 9 نفر از 10 مصرف کننده فرایند خرید را با یک موتور جستجو آغاز می کنند و 50٪ از Google برای کشف محصولات و اقلام جدید استفاده می کنند، به راحتی می توان فهمید که چرا قابل مشاهده بودن در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) بسیار مهم است.

اگر یک تجارت الکترونیک هستید که کلاه بافتنی می فروشد، وقتی شخصی “کلاه بافتنی” را جستجو می‌کند، می خواهید کسی باشید که اول سایت شما را پیدا کند نه رقبای شما. گوگل بر اساس بیش از 200 فاکتور صفحات وب را در موتور جستجوی خود اولویت بندی می کند. به این “رتبه بندی” می گویند. برای رتبه بندی خوب ، باید سئو را بدانید. با دانستن سئو به بهبود رنکینگ سایت خود بسیار کمک می‌کنید.

اگرچه سئوی اساسی را می توان توسط صاحبان مشاغل با هر سطح مهارت آموخت، اما برخی از جنبه های فنی بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد که بهتر است به یک متخصص سئو واگذار شود. این همان جایی است که مشاوران SEO وارد می‌شوند. یک مشاور SEO ، کمپین های SEO را از سه حوزه اصلی سئو (سئو داخلی، سئو خارج از صفحه و سئو تکنیکال) توصیه و اجرا می کند.

  • سیاوش زادرفیع
  • ۰
  • ۰

مشاوره سئو

برای بررسی دقیق مشاوره سئو و پیش از هر چیزی، باید بدانیم که فرد شاغل در این حوزه، چه مسئولیت‌هایی را برعهده دارد. فرد یا گروه مشاوره سئو مسئولیت‌هایی هم‌چون آنالیز و بازبینی سایت، مشاوره و راهنمایی برای افزایش بک‌لینک‌ها و سایر وظایفی را برعهده دارند که از طریق آژانس دیجیتال مارکتینگ، ترافیک سایت کارفرما به‌صورت طبیعی و صحیح افزایش پیدا کند. در نتیجه این افزایش ترافیک، رتبه وب‌سایت افزایش پیدا کرده، در جست‌وجوهای بیشتری ظاهر می‌شود و در نهایت میزان مشتریان کارفرما افزایش پیدا می‌کنند.
در حال حاضر شرح وظایف مشاوره سئو و مشاور سئوی وردپرس، تغییر کرده و شامل مهارت‌های بسیار پیچیده‌تری شده است. در واقع گروه مشاوره سئو امروزه وظایف دیگری هم‌چون تعیین استراتژی محتوا، یافتن کلمات کلیدی و مجموعه کارهایی مانند ایجاد محتوای منحصربه‌فرد، خاص و دارای ارزش علمی همراه با ایجاد یک تجربه عالی برای کاربران را نیز برعهده دارند. به‌صورت کلی باید گفت وظایف اصلی یک گروه مشاوره سئو شامل تعیین استراتژی، آنالیز و تحلیل، یکپارچه‌سازی و اجرای وظایف تکنیکال است و البته علاوه بر تمام این موارد، یک وظیفه اصلی و مهم‌تر نیز دارند.
گروه مشاوره سئو باید با داشتن تفکر تحلیلی و انتقادی، بهینه‌سازی روابط موجود بین شبکه‌های اجتماعی با استفاده از محتوای ارزشمند، ایجاد محتوای مفید برای مدت زمان طولانی، موفقیت در رقابت شدید بین کسب‌وکارها، بررسی رفتار کاربران و تعامل صحیح با آن‌ها را برعهده گرفته و هم‌زمان با تمام این موارد، الگوریتم دائما در حال تغییر گوگل را نیز بررسی کرده و هم‌زمان با تغییرات ایجاد شده، استراتژی خود را تغییر دهند و بتوانند سایت مشتری را در بالاترین رتبه ممکن قرار دهند.
بنابراین برای مشاوره سئو، باید فرد یا مجموعه‌ای را انتخاب کنید که این توانایی‌ها را در کارهای پیشین خود اثبات کرده باشند. اما پیش از انتخاب یک مشاور مناسب و بررسی مهم‌ترین مشخصه‌های یک گروه مشاوره سئو باتجربه، باید شرح وظایف گروه مشاوره سئو را به‌صورت دقیق و کامل بدانید.

وظایف تیم مشاوره سئو

وظایف، مسئولیت‌ها و شرح شغلی تیم مشاوره سئو شامل ترکیب بسیار وسیعی از انواع وظایف بازاریابی در کانال‌های مختلف فضای مجازی، برای کسب‌وکارها است. آن‌چه در طول مدت زمان فعالیت مشاورین سئو بیشترین اهمیت را دارد، دستیابی به بالاترین رتبه‌ها در جست‌وجوی گوگل و ظاهرشدن سایت کسب‌وکار مشتری در نتایج جست‌وجو است.
برای دستیابی به این هدف، تیم مشاوره سئو وظایف بسیار متنوع و گسترده‌ای را برعهده دارد که در ادامه تنها مهم‌ترین موارد را به‌اختصار بررسی خواهیم کرد:
• درک اهداف بازاریابی مشتری: مشاور سئو باید اهداف بازاریابی مشتری، موقعیت مشتری در حوزه کاری او، نکات خاص کسب‌وکار، میزان آشنایی بازار هدف با برند مشتری و البته مزایای برند مشتری نسبت به سایر رقبا را درک کند. اهداف بازاریابی تعیین شده از سوی تیم مشاوره سئو باید قابل ارزیابی، واقع‌گرایانه و قابل دسترسی باشند؛
• بهینه‌سازی سایت: گروه مشاوره سئو باید سئوی داخلی سایت یعنی تنظیم تیترها، تنظیم تصاویر، ارزیابی ساختار متن و فرمت‌دهی لینک‌های سایت را به‌صورت دقیق انجام داده و در عین حال سلسه مراتب محتوای سایت را نیز از طریق یافتن بهترین کلمات کلیدی و تمام فعالیت‌های مرتبط با آن، انجام دهند؛
• جست‌وجو و آنالیز کلمات کلیدی: تیم مشاوره سئو باید بهترین کلمات کلیدی را یافته و یک استراتژی مناسب برای ماندگاری این کی‌ورد در موتورهای جست‌وجو را بیابد. پس از آن کلمات کلیدی فرعی و احتمالی با کمترین میزان رقابت و بیشترین میزان اثردهی را نیز یافته و استراتژی خود را با کمک آن‌ها تعیین کند؛
• کسب بالاترین جایگاه در گوگل: مجموعه یا فرد شاغل در حوز? مشاوره سئو باید بتواند سایت مشتری را در 10 رتبه اول جست‌وجوی گوگل قرار دهد، کلمات کلیدی جدیدی ایجاد کرده و باعث ماندگاری مشتری در این رتبه برای مدت زمان طولانی شود؛
• تمرکز بر تجربه خوب کاربران: بهینه‌سازی سایت برای بهبود تجربه کاربر، کمتر شدن نرخ ترک سایت، افزایش بازدید سایت، بهبود محتوای ارائه‌شده و افزایش نرخ کلیلک بر لینک‌های ورودی، همه بخشی از وظایف تیم مشاوره سئو است؛
• تشخیص خطاهای فنی بخش سئو سایت و رفع آن‌ها: لینک‌های خراب، خطای 404، خطای 301/302، محتوای تکرارشده، نقشه نادرست سایت، ساختار ضعیف لینک‌ها و سرعت پایین سایت، همه بخشی از انواع خطاهای فنی سئو است که گروه مشاوره سئو باید آن‌ها را تشخیص دهد و برای رفع آن‌ها برنامه مشخصی داشته باشد؛
• شناخت ترندهای صنعت سئو: فرد و گروه شاغل در این جایگاه شغلی باید تکنیک‌های کارآمد را به‌خوبی بشناسند و به‌روزرسانی الگوریتم‌های مختلف گوگل هم‌چون Rankbrain، Caffeine، Humingbird، Panda و Penguin را همواره دنبال کنند. تکنیک‌های مناسب و نامناسب را تشخیص دهند و با استفاده از تجربیات حرفه‌ای، از ایجاد اسپم‌ها جلوگیری نمایند. مشاورین سئو باید بهترین وبلاگ‌های این حوزه تخصصی هم‌چون Search Engine Journal، Semrush Blog، Search Engine Watch و سایر منابع مرتبط را دنبال کرده و از اطلاعات آن‌ها برای افزایش بازدهی سایت مشتریان استفاده کنند.
سایر مهارت‌های مورد نیاز برای یک مشاور سئو شامل مهارت‌های کپی‌رایتینگ، ایجاد ایده‌های نو برای محتوا، بهبود محتوای فعلی سایت، ایجاد و تعیین استراتژی محتوا، طراحی دوباره سایت برای بهبود تجربه کاربر، اجرای جدیدترین تکنیک‌های سئو، استفاده از ابزارهای سئو و نرم‌افزارهای مرتبط، ساخت نقشه لینک‌های سایت، تمرکز بر جست‌وجو در گوشی‌های موبایل، تعیین استراتژی کسب‌وکار در شبکه‌های اجتماعی، امنیت سایت، پشتیبانی از بخش بازاریابی دیجیتال، بودجه‌بندی هزینه سایت، تعامل با مشتری و تضمین سئو است. بی‌شک وظایف تیم مشاوره سئو در همین موارد خلاصه نمی‌شود و ده‌ها مورد دیگر نیز وجود دارد که بخشی از وظایف فرد یا مجموعه مشاوره سئو برای کسب‌وکار شما است.

  • سیاوش زادرفیع
  • ۰
  • ۰

مشاوره سئو

کدام تیم مشاوره سئو را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنیم؟

همان‌گونه که شما هم می‌دانید، سئو یک فرآیند طولانی است و نتایج آن را نمی‌توان در همان روز‌ها و هفته‌های ابتدای کار مشاهده کرد. به همین دلیل در زمان انتخاب یک مجموعه برای بخش مشاوره سئو و یا حتی در ماه‌های ابتدایی کار تیم انتخاب‌شده، نمی‌توان به‌راحتی از عملکرد صحیح گروه مشاوره سئو مطلع شد. این مسئله ممکن است در طولانی‌مدت آسیب‌های مختلفی برای کسب‌وکار شما ایجاد کند و پس از ماه‌ها، از عملکرد نامناسب تیم انتخابی مطلع شوید. برای جلوگیری از این اتفاق، باید فاکتورهای خاصی را در نظر گرفته و با بررسی دقیق آن شاخص‌ها در عملکرد مشاورین سئو، میزان بازدهی تیم را از همان ابتدا و حتی پیش از شروع کار، ارزیابی کنید. همچنین گزارش مدیریتی سئو این تیم نیز باید بررسی شود.

برای ارزیابی عملکرد گروه‌ها و آژانس‌های فعال در حوزه مشاورین سئو، این 10 مورد را به‌دقت بررسی کرده و آن‌ها را نظر داشته باشید:

 

1- توسعه استراتژی دقیق سئو

پیش از آغاز همکاری با آژانس مشاوره سئو، باید یک تماس تلفنی برقرار کنید. هدف شما از این تماس تلفنی این است که میزان تخصص فرد پاسخ‌گو را در زمینه سئو و فرآیند آن، ارزیابی نمایید. ممکن است این سوال مهم‌تر ایجاد شود که اگر شما هیچ تخصصی در این زمینه نداشته باشید، چگونه میزان تخصص فرد مقابل را ارزیابی کنید؟

پاسخ به این سوال نیز بسیار راحت است؛ در این بخش توجه کنید که فرد متخصص و نماینده آن آژانس، چگونه پروسه سئو را برای شما شرح داده و تا چه میزان تلاش می‌کند که شما راحت‌تر تمام بخش‌های تخصصی این فرآیند را درک کنید.

نکته مهم این است که حتی سخت‌ترین روش‌ها را می‌توان با زبان ساده و مفهوم، برای سایرین شرح داد. اگر احساس می‌کنید که این فرد همانند یک ربات، تنها بخش‌هایی از یک مطلب از پیش آماده شده را برای شما روخوانی می‌کند و هیچ تلاشی برای ساده‌سازی موضوع انجام نمی‌دهد، باید بدانید که این گروه و آژانس مشاورین سئو برای شما مناسب نیست. از سوی دیگر اگر این فرد در همان مکالمه تلفنی، پروسه سئو را به‌خوبی برای شما تشریح کند، متوجه خواهید شد که در حال صحبت با یک متخصص حرفه‌ای و فوق‌العاده هستید و می‌توانید به آن موسسه اعتماد کرده و به مراحل بعدی بروید.

 

2- تعیین اهداف

در ابتدای پروسه مشاوره سئو باید اهداف را به‌صورت دقیق و مشخص، تعیین کنید. تنها در این حالت است که تمام افراد حاضر در این فرآیند، به یک درک واضح و دقیق از ماموریت فعلی‌شان رسیده، موارد منطقی و قابل دستیابی را تشخیص داده و در نهایت در این راستا فعالیت خواهند کرد.

بدون تعیین اهداف، تعیین موفقیت پروژه و یا حتی رسیدن به آن‌ها بسیار سخت و در واقع غیر ممکن خواهد بود. در جلسه مشاوره سئو اهداف و معیارها را مشخص کنید و سپس از آژانس مشاور بخواهید در بازه‌های زمانی مشخص، گزارش کامل و دقیقی نسبت به این معیارها را به شما بدهند.

البته باید بدانید که پروسه سئو یک کار کاملا دو طرفه است. یعنی شما به‌عنوان مدیر مجموعه باید دقیقا بدانید که مشاورین سئو از شما چه می‌خواهند و همان موارد را اجرا کنید. معمولا تیم مشاوره سئو و در واقع آژانس بازاریابی دیجیتال، بخش اجرایی کار را در دست ندارند و اگر شما به‌عنوان بخش مجری، موارد تعیین‌شده را به‌درستی انجام ندهید، دستیابی به اهداف نیز غیر ممکن خواهد شد. به همین خاطر تعیین اهداف در همین بخش اولیه، برای هر دو طرف قرارداد یعنی شما به‌عنوان مدیر کسب‌وکار و تیم مشاوره سئو ضروری خواهد بود.

 

3- یادگیری در فرآیند مشاوره سئو

در فضای دیجیتال، آموزش و یادگیری بخش بزرگی از رابطه مشتری و مشاورین سئو را تشکیل می‌دهد. گروه مشاوره سئو باید در طی این پروسه، مهم‌ترین و اصلی‌ترین موارد را به شما نیز آموزش دهند و اطلاعات شما را در این حوزه به‌روزرسانی کنند؛ زیرا حتی اگر شما در این حوزه آشنایی اولیه و نسبتا کاملی هم داشته باشید، تنها با گذشت حدودا 6 ماه الی یک سال، تمام دانش این حوزه تغییر کرده و طبیعی است که شما از تمام وجوه مختلف سئو هم‎چون جدیدترین نحوه جست‌وجوی کلمه کلیدی، جدیدترین الگوریتم‌های گوگل، سئوی آن‌پیج و آف‌پیج و ده‌ها مورد دیگر اطلاعی نداشته باشید.

در این حالت توضیحات ماهانه و ارائه گزارش‌ها در جلسات مشاوره سئو نیز سود چندانی ندارد، زیرا شما به‌عنوان کارفرما درک دقیقی از عملکرد معیارهای سئو نخواهید داشت. بنابراین یک گروه کارآمد در حوزه مشاوره سئو باید در طی قرارداد کاری با شما، مهم‌ترین و جدیدترین تغییرات را اطلاع داده و دانش شما را در این حوزه افزایش دهند. نشانه اصلی این موضوع، پرسش‌های اولیه گروه مشاوره سئو از شما خواهد بود. در اولین جلسات کاری، یک گروه باتجربه باید چنین سوالاتی را از شما بپرسد:

  • پیشینه شما در زمینه بازاریابی دیجیتال چیست؟
  • پست و جایگاه شغلی شما در مجموعه چیست و چه وظایفی را برعهده دارید؟
  • تا چه حد با سئو و پروسه‌های مرتبط با آن آشنا هستید؟
  • در زمینه سئو کدام موارد را تا به حال انجام داده‌اید؟

تیم مشاوره سئو با این پرسش‌ها میزان آشنایی شما با این حوزه را می‌سنجند و سپس با توجه به پاسخ‌های شما، آموزش‌های اولیه را آغاز خواهند کرد. در واقع اگر شما به‌عنوان مدیر کسب‌وکار درک درستی از سئو نداشته باشید، ارزش آن را نیز درک نخواهید کرد؛ بنابراین گروه مشاوره باید جزئیات مختلف سئو را به‌خوبی شرح داده و میزان اهمیت سئو در دستیابی به اهداف را به شما نشان دهد. پس ترجیحا با گروهی همکاری کنید که این مورد را رعایت کرده و با توجه به دانسته‌های شما، جدیدترین اطلاعات حوزه سئو را در اختیارتان می‌گذارد.

 

  • سیاوش زادرفیع
  • ۰
  • ۰

چطور در اینستاگرام از روی کامپیوتر پخش زنده داشته باشیم؟

احتمالا برای شما هم بسیار جذاب باشد که راهی برای قرار دادن ( لایو یا استریم همزمان )live اینستاگرام از روی کامپیوتر پیدا کنید. در این قسمت آموزش تصویری پخش زنده در اینستاگرام ( لایو اینستاگرام )از روی کامپیوتر به شما داده خواهد شد.

استریم کردن در اینستاگرام (همان لایو گذاشتن خودمان) یک کار بسیار ساده است. مطابق مراحل زیر پیش می‌رویم:

1- نرم افزار OBS را در گوگل سرچ و دانلود کنید

یکی از نرم‌افزارهای مورد نیاز برای استریم همزمان، نرم افزار OBS Studio است که می‌توانید برای دانلود مستقیم نرم‌افزار روی این لینک بزنید تا وارد سایت OBS شوید.

پس از وارد شدن به وبسایت OBS، صفحه ای مشابه به تصویر زیر مشاهده می‌کنید. مطابق با سیستم عاملی که روی کامپیوتر خود دارید، نرم‌افزار را دانلود و نصب کنید. اگر از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنید، می‌توانید روی Windows زده و منتظر دانلود شدن OBS بمانید.

پس از دانلود شدن نرم‌افزار، آن را نصب کنید.

2- نرم‌افزار OBS را باز کنید

پس از نصب شدن نرم‌افزار OBS Studio، آن را باز کنید. پس از باز کردن با صفحه‌ای شبیه به صفحه زیر مواجه خواهید شد.

صفحه مشکی بزرگی که در تصویر میبینید، تصویری است که کاربران شما در لایو اینستاگرام یا لایو همزمان (استریم همزمان) در آپارات و یوتیوب می‌بینند. ولی خب نسبت تصویر در این صفحه 16:9 است ولی نسبت تصویر در موبایل 9:16 هست. یعنی باید این تصویر را بچرخانیم!

چطور رزولوشن تصویر را برابر موبایل قرار دهیم؟

برای تغییر رزولوشن تصویر در OBS، روی دکمه Settings در پایین سمت راست نرم‌افزار بزنید. پنجره‌ای شبیه به تصویر زیر خواهید دید.

در پنجره باز شده، روی video بزنید. پنجره‌ای شبیه به پنجره زیر باز خواهد شد.

در قسمت Base Resolution و Output Resolution مقدار 720×1280 را وارد کنید. با انجام این کار تصویر ما برای استریم همزمان شبیه به یک موبایل می‌شود.

چطور یک فیلم را به نرم‌افزار OBS اضافه کنم و در لایو شبکه های اجتماعی یک فیلم را پخش کنم؟

در پایین سمت چپ، در قسمت Sources، روی علامت + بزنید.

از لیست باز شده روی Media Source بزنید. فیلم خود را اضافه کنید. سپس روی OK بزنید. در نهایت فیلم شما به شکل زیر در خواهد آمد.

چطور فیلم افزوده شده را بچرخانیم؟

برای چرخاندن یک سورس در نرم افزار OBS، روی آن راست کلیک کرده و سپس از بخش Transform، روی Rotate 90 degree cw بزنید.

تصویر شما چرخانده خواهد شد و می‌توانید از طریق مربع‌های قرمزی که دور تصویر هست، تصویر را فیت کنید.

چطور تصویر یک دوربین را به استریم همزمان خود اضافه کنیم؟

برای اضافه کردن دوربین به OBS، کافی است دوربین مورد نظر را به کارت کپچر متصل کنید و به کامپیوتر وصل کنید. پس از اینکه دوربین را به کارت کپچر متصل کردید، OBS آن را شناسایی می‌کند. برای افزودن آن، کافی است در قسمت Sources روی + بزنید و سپس Video Capture Device را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده، از بخش Device، دوربین مورد نظر را انتخاب کرده و سپس روی ok بزنید. دوربین به OBS اضافه می‌شود و می‌توانید با استفاده از روش بالا، تصویر آن را بچرخانید یا کوچک و بزرگش کنید.

بیشتر بخوانیدلایو گذاشتن با گوشی موبایل

چطور لایو خود را برای اینستاگرام بفرستیم؟

خب! ما تا الان لایو خودمون رو آماده کردیم. اما چطور در اینستاگرام استریم کنیم؟

برای استریم لایو در اینستاگرام وارد سایت ایزی لایو به آدرس easylive.ir شوید.

چرا به سایت ایزی لایو برای استریم همزمان نیاز داریم؟

در حقیقت برای استریم کردن (استریم همزمان)به هر سروری، نیاز به دو مولفه کلید استریم (stream key) و سرور داریم. در یوتیوب و آپارات این مقادیر را آن سایت‌ها به شما می‌دهند. اما اینستاگرام ” استریم کی ” به شما نمی‌دهد. به همین خاطر برای دریافت استریم کی برای اینستاگرام به سایت ایزی لایو نیاز داریم.

 

  • سیاوش زادرفیع